google here :)

Monday, December 6, 2010

happiness is real life ~



sape x nak kebahagiaan ? ade ke org nak setiap saat rse keperitan di jiwa ?
x de ! blum prnh ade lg ! mendapat kebahagiaan, sbnrnye mudah..
cuma kite sebagai makhluk Maha Esa yg di ltkkan atas Bumi yg nyata ni, telah menyusahkan lagi keadaan diri masing2, nak cari jln yg susah, buat ape ???

klw kite ikhlas melakukan sesuatu, kite rase kite ni bole maju ke dpn ! walaupun ade bnyk rintangan yg ade utk kite dpt sesuatu yg kite nakkan.. InsyaAllah, bole dpt punye !
kite kene pasrah dan terima smua ni dgn pintu hati terbuka..

cth : aku prnh jad pengawas, diorg smua halang aku dgn cara kutuk aku, ckp mcm2 psl aku.. bila aku dinasihatkan, "terima smua ni dgn hati terbuka, jgn kite endahkan ape jua yg berlaku di sekeliling kite.. jika kite x endahkan, keadaan pasti akan rumit.. jika ye, InsyaAllah Allah izinkan kau buat ape yg kau nak buat.."
lps tu, aku x endah kate2 org, Alhamdulillah, aku yg bru je jad pengawas ni da pun dpt jawatan..
*x ckp besar, sebagai cth* apabila aku ingin maju ke hadapan, lg bnyk pak rintangan dan halangan utk aku berjaya mencapai visi sklh aku sendiri, aku telah tarik diri bermakna aku telah putus asa utk truskan berjaya..

tu sbb, cikgu aku nasihatkan aku dgn kata2 dia yg kat atas tu..
klw ade je halang kite, ade je yg x suka, then kite putus asa dan x nak truskan, mmg keadaan akan lg rumit, hidup xkan tenteram..
kata2 cikgu aku bole guna dlm ape jua keadaan atau kerumitan atau masalah yg kite hadapi..
utk kejayaan akademik, kejayaan dlm hidup, perkataan yg libatkan perasaan korg iaitu "cinta", or ape2 je la.. bila da capai dan dpt kejayaan, PASTI ADE KEBAHAGIAAN MENANTI !

P/S : korg nak dapatkan kebahagiaan/kejayaan tu berdasarkan kata-kata org ?
ataupun korg nak dapatkan kebahagiaan/kejayaan tu berdasarkan kata-kata hati sendiri ?
fikir la.. kata2 org @ kata2 hati ?? tentukan sendiri, sbb tu smua kehidupan sebenar !

No comments:

Post a Comment

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers