google here :)

Saturday, December 5, 2009

smlm (4 dec 2009) adalah ari yg ntah ape2 dan x tau nak buat ape !!

hayati ini post, renung - renungkan dan selamat beramah !!

ari ni adalah ari yg...... mcm aku taip kat tajuk aku laa..
hanya Allah je yg tau betapa bosannye.. ari ni..
da x tau nak buat ape..

kemas rumah??
da beres..

jemur kain??
pg2 lg Lydia sruh aku jemur..

lipat kain??
bru je lipat... ade lg... x de mood nak lipat..

kemas bilik??
x kemas pun x ape.. bilik mmg slalu b'sepah dgn buku.. malas nak kemas.. ari ni kemas.. jap lg b'sepah balik.. ye la.. aku ske selongkar.. mmg la smpi ble2 x beres lg..

tgk tv??
cite ape??? aku x ske tgk tv.. dr time aku UPSR, smpi la skrg... ye la.. time ade exam je...... stuuuuuuuuudyyy je keje aku.. mmg x de can la aku tgk tv... tgk buku ade la..

keluar gi makan angin dgn kwn??
mama sure x kasi keluar.. mesti la... sbb x de transport... lgpun, ari tu da keluar gi makan angin dgn kwn... alaaa... time gi IOI mall tu laaa...

gi cuti??
aku ni bru je balik dr bandung.. x kan nak gi cuti lg kot... satu kali dlm setahun da cukup oww.. BNYK DUIT KORG !!!

on9 kat FB, MS dan Twitter??
hari-hari aku on9.. smpi tgh mlm.. Lydia kate kat aku, "x bosan ke?? asyik mengadap lap top kau.. bangun pg, on9.. bangun pg, on9.. asl x makan je lap top tu?? kan sng.." !! kalahkan mama sendiri... mak tiri, kakak tiri (x de pun.. hehe)..
mak angkat, kakak angkat.. x psl2 dgn aku2 skali terangkat..

on9 kat YM dan MSN??
bukak je lap top.. mmg automatik akan on9 sendiri (canggih x.. mmg x pun.. haha..)

update blog??
x nmpk ke aku tgh update ni !!

mesin rumput??
buat ape nak mesin rumput?? x pyh pun x pe.. taman aku bersih je.. sedangkan, taman aku da mcm hutan da.. kalah hutan tropika.. macam - macam ada !! tupai la.. serangga?? da mcm kmpg diorg dah.. monyet?? x tinggal kat putra bestari la..

cuci kereta??
mcm mne la aku nak cuci?? bangun je pg2, smua kereta da lesap.. sbb pegi keje la.. gi kolej la.. klw ade kereta pun, kereta diorg smua hantar kedai.. gi cuci.. atau pun.. upahnye mne?? haha.. gurau2.. x ske mintak upah !! bak kate org TUA !! buat keje biar ikhlas.. sbnrnye.. x de duit.. ckp je la.. hehe

tgk wayang dgn kwn2??
wahai pembaca sekalian.. seperti yg anda sedia maklum.. kan aku da kate, " mama sure x kasi keluar.. mesti la... sbb x de transport... ".. anda faham?? x faham?? hmm.. buat2 faham, ye..

makan??
hari-hari makan.. smpi x nak makan tau.. TAKUT GEMUK !!!!!!! hehe
bilik aku sblh dgn dapur je.. hari-hari aku selongkar cari makanan.. tu yg statement aku, "TAKUT GEMUK !!!!!!!"

minum??
x de keje ke?? kau ingat aku ni tangki air?? x psl2 aku asyik gi tandas je.. nasib baik bilik aku dgn tandas dekat je.. klw x, hmmm.. terkencing kat seluar la jwbnye.. hehe XD

chatting??
aku da chatting dgn ana dan imran!! perrh.. tiga2 x de keje.. tiga2 gle.. (t'masuk aku la..) haha
x de la.. kitorg main2 je.. klw gado ke merajuk ke.. gado manja2 je.. merajuk........merajuk bkn manja2 da.. gedik pun ade.. knp??
ske ati la.. first time jad gedik.. x bole ke?? klw x bole, dipersilakan BERAMBUS !! anda dialu-alukan.. hehe.. gurau2 XD

call kwn2??
to myself : bnyk lg kredit ke kak oii??
perrhh.. x nak la.. skali je call.. smpi esk x nak ltk phone.. ye la.. da lme x jumpe.. sedangkan bru je sebulan.. bkn setahun.. hehe

SMS dgn BF??
ble mse la aku ni ade boyfriend hah?? korg nak kene sambar petir dgn mak aku ke?? aku da janji dgn parents aku, Allah dan diri aku sendiri yg aku xkan couple mouple time sklh !! klw da abis, x pe la..
klw BF(boyfriend) tu kawan lelaki, bkn kawan perempuan.... sorry, diorg sewel sikit.. sbb x de kredit la.. ( sape yg terasa, harap maaf :D )

SMS kwn2??
seperti yg saya katekan tad, " bnyk lg kredit ke kak oii?? "..
klw msj pun, bkn balas.. x de kredit la.. tu pun nak tnye.. tau2 je la..

tidur??
aku ni x ske tido.. klw tido lmbt, bangun pg2 buta.. mata aku smpi ke tgh mlm mmg susah nak tutup..

bce buku??
da bce.. skali cukup...

study??
biar btul !! xkan la.. bru je PMR lps.. x kan nak bukak buku plak.. skrg ni tgh tunggu result.. so, nnt je la.. hehe

bce AL-QURAN??
da bce.. smpi suara aku rse da mcm lagi merdu didengar plak.. hehe :D x de la..
mcm biase je..

kacau adik??
kau gle ke ape?? xkan la nak kacau dia..
1. dia buat ape kat aku??
2. aku x ske kacau org la..
3. x tahan aku dengar dia melalak.. suara dia nyaring.. bole pekak telinga aku.. rse nak cabut je..

main dgn adik??
dia nak UPSR thn dpn.. so, jgn kacau dia.. dlm ati, "mcm la dia study.. * blluueeekk :P"



itulah aktiviti aku time cuti sklh... boringkan.. mcm x de keje lain nak buat..
klw ade aktiviti atau sebarang... ape2 je la.. janji rse boring tu x de.. bole la bgtau kat chatbox aku.. kat mne???? kat blog ni la.. yg tertulis "jom chat".. ok??
terima kasih!! dan anda bole blah klw x nak bgtau aktiviti selain aktiviti aku.. haha

No comments:

Post a Comment

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers