google here :)

Saturday, January 23, 2010

merentas desa 2010 !!

seluruh Selangor or Malaysia kot.. merentas desa serentak ari ni.. 23 Jan 2010
kul 8.30 pg, P 1 akan dilepaskan utk berlari..

time lari, dgr lagu.. huhu
bersemangat je smua org lari oww, lps tu trus je pancit dpn sklh..
bru je start, da berjln.. sengal + kesian :( haha

* x baik la gelakkan org, mira !! haihhh *

lari lari lari !! non-stop !!
perhh ! da la sport shoes tebal, getah tumit tu tebal plak, so aku ni nmpk tinggi sikit..
aku rse kaki ni panas je.. x de udara nak masuk..

ye, saya !! sye jenis yg susah nak percaya ckp org dan susah nak dgr ckp org..
knp ??
kaki sye da sakit ari khamis (21 nov 2010) time training..
cikgu kata, "klw sakit, x pyh lari.. nnt lg sakit.. "
ari sabtu, nak jgak lari.. mmg bagus !! well done to me :D

x ramai plak P 1 yg lari dlu..
L 1 da ke depan da..
nmpk zahiri, afiq, darveend... tu je la..
yg lain, ntah ke mana..

lari punya lari.. smpi ke check point yg ade air tu..
cehhh :P cikgu pakse aku lari !!

x tahan !!! kepanasan, kehausan, segala2nye ke........ la

bile da lari, terasa x sedap badan plak..
so, terpaksa la jln..
smpi kat depan kwsn perumahan USJ 26, aku trus lari..

malang btul nasib aku time tu..
aku............ GEDEBUK !!!!!! jatuh atas rumput jarang2 !
rumput tu basah.. cikgu plak sruh lari atas tu..

perhhhh, sape yg prasan..
time tu aku jatuh mcm org tgh main lompat jauh..
klw aku main utk lompat jauh, x prnh lulus..
time jatuh, bole plak..
pelik tul la kaki aku ni..

bila da jatuh, hehe..
ade plak budak form 2 tu nmpk..
perhh, diorg risau gila..
mne x nye.. da jatuh, aku bangun..
aku lari lg..
mmg lg parah la kaki aku..
dlm ati, " x pe, demi rumah hijau, aku lari jgak.. "

smpi je kat depan sklh..
dgn kaki yg gila2 tgh sakit.. dgn x bole bernafas sbb penat sgt..
aku lari pecut !!

time lari, cikgu....... ntah la, x ingat cikgu sape..
time lari mata aku blur ehh..

dia kasi aku kad..
ok, dpt no 14 !!

eh, sme la mcm tahun lps.. hehe

jap !! hehe...
rse nak muntah je oww time tu..
bila x jad muntah, hampir je pengsan..

dgn kaki ku yg parah :(
mmg la !! degil punye budak..
jln la lain kali, jgn lari !! sengal je =.='

yaww~ da x tahan sgt.. aku terjatuh kat dpn meja cikgu yg amik nama pljr..

lps tu, cikgu rumah hijau kate gi kat pondok pertiwi..
sapu minyak kat kaki..
aku pun pegi, da pegi..
urut sikit dan gi kantin..
time berjalan tu, nmpk hadi, umiray, amy natasha, leena, dan darveend..
haha, semangat je diorg berlari..

aku pun gi la kantin, gi je kantin..
intan serang aku..
yaww ~ dia dpt no 1 ??
main tipu ni, x nmpk pun dia lari dlu..
hahaha, main tuduh je..

then, duduk je kat bangku kat kantin..
nmpk zahiri dan hakim..
terasa plak diorg pandang aku..
knp ? muka mira nmpk mcm teraffic light ke ??
ohh, terima kasih :)

then, aku duduk je kat bangku kat kantin..
lps tu, lyn ebby.. imran..
jap !! khairul imran eh..

lps tu, aku belah.. gi kat tandas..
dlm perjalanan tu, terserempak lg dgn intan..
dia ajak lepak..
yaww~ kaki aku x benarkan aku duduk..
terpaksa aku jln2.. supaya kaki aku x rse sakit sgt..

jln punye jln.. jumpe needa, dgn ana kat depan tandas..
x jad plak aku masuk tandas, trus ikut diorg..

lps tu, lepak dgn diorg..
lps tu, aku nak gi kantin..
beli je mknan..

then, abis kan mknan..
gi tandas lg..
kali ni, btul2 masuk.. haha

time nak gi, terserempak dgn umiray dgn imran dan huzaifah kot..
x prasan sgt.. hehe

then umiray tnye, menang ke.. of course la menang tp kesian dia x menang.. haha
* kesian kat org tp gelak.. haha *

lps tu, lepak balik dgn ana dan needa..
ohh, kitorg duduk dan terlentok je.. haha
penat sgt kot.. kaki aku yg x bole gerak langsung ni, terpaksa buat2 ok je..

tp ade jgak yg prasan..
lps tu, syafiq dtg dekat aku..
mintak earphone.. utk PA system..
aku kasi..

then, kitorg gi tandas..
ishhh, tandas lg.. haha
dlm perjalanan gi tandas.. jumpe sir jawahar..
sir tnye menang ke.. aku jwb menang la..
needa dan ana kate x menang..

then, pengetua jumpe kitorg..
jap !! bkn bkn, aku je..

knp ?? dia tnye psl kaki aku..
jap !! dia nmpk oww.. hahaha

dia risau gila2.. mcm2 dia tnye.. mcm2 nasihat dia bg..
sir jawahar kate "dgr tu"..
x bole blah.. haha

then, nak je pegi tandas.. da kene panggil gi tapak perhimpunan..
adoiii, haha..

kitorg pegi.. dr hujung sebelah stage dataran warisan..
rumah biru, hijau, merah dan kuning..

nak umumkan sape yg menang.. huhu
ni yg x sabar2 ni..

ok !! P 3, L 3, P 2, L 2.. ape kess ni hah ??
mne peserta rumah hijau ??
whoaa !! persoalan yg ditanyakan oleh penolong kanan kat rumah hijau..
bapak malu seyhh !!

P 1 dan L 1.. bagus !! sbb atlet rumah hijau ramai yg ting 4 dan 5 je..
mmg la ramai peserta rumah hijau menang..

lps tu.....
ohh ye!! en hisyam.. x abis2, merah membara, merah membara..

kitorg yg rumah hijau duduk kat sebelah rumah merah, membara je.. haha
hangat !! hangat !!

lps tu, diumumkan plak juara merentas desa 2010..

ok !!

2006 - rumah hijau juara
2007 - rumah kuning juara
2008 - rumah hijau juara
2009 - rumah hijau juara.. lg.. (3 kali berturut- turut.. thn2 yg lps, x tau )
2010 - rumah biru juara..

ohh yeah !! rumah hijau mne eh ??
RUMAH HIJAU 4TH !! LAST !!
first time menanggung kekalahan..
mmg la sblm hari merentas desa, rumah hijau kate..
kasi chance la rumah lain menang..

kasi chance tu, mmg la kasi chance weii !!
tp bkn la smpi tmpt yg terakhir..
bapak sedih gila !!
disbbkan kitorg tmpt ke 4, smua cikgu2 rumah sukan bergaduh lps diumumkan..
cikgu rumah hijau kate, kitorg rumah hijau kasi chance kat rumah biru menang..
kasi merasai mcm mne jad juara..
kitorg da selalu sgt jad juara..

hahahaha

lps tu.. ade taklimat keselamat dr pn banon..
dia sruh kitorg nyanyi lagu "bahasalah jiwa bangsa"

sblm nyanyi.. aku tangkap gmbr..
sikit je.. x bnyk..
lps tu megat tangkap gmbr aku dgn effa..
miss gila la aku dgn budak tu.. haha
miss you effa !!

lps tu, balik !!!

P/S : terasa hina sbb rumah hijau kalah !! klw dpt no 2, ok la jgak.. ni no 4 !! kasi chance kat rumah biru je la, ni kasi chance kat smua rumah sukan.. cisss :P x guna punye junior, disbbkan korg la kitorg yg senior ni menanggung kekalahan.. x prnh rse kalah..

selalunye mesti no 1 atau no 2, BKN NO 4 !!!!!!!!!! =.='

No comments:

Post a Comment

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers