google here :)

Saturday, November 28, 2009

the day of the day to bandung (24 nov 2009)


ari ni nak pegi bandung.. haihh, nak kene tinggalkan my lap top..
my bilik.. my friends.. smuanye kene tinggal.. baju pun bwk sikit je sbb pegi sne mak sruh shopping..
WOW !! slame ni pegi shopping time raye je.. ni shopping time pegi b'cuti plak tu..
ye la.. bwk duit 1 juta (duit rupiah, ok !! bkn duit rm).. mesti la shopping..
ingatkan nak bwk 2 juta.. mak kate x pyh bwk bnyk2 sbb 1 juta bole dpt bnyk barang..
ayah bwk 4 juta.. WOW !! mesti duit utk tambang teksi.. duit mkn.. takut2 ade org x ckup duit, ayah bole tambahkan..
b'tolak dr rumah ke LCCT KLIA kul 6.00 p.m. .. flight kul 8.00 p.m.
abg hantar pegi LCCT tp ayah yg bwk..
sblm pegi, aku on9 puas2..
nasib baik ramai yg on9.. ramai yg kate bye2 kat aku sblm pegi..
antaranye, farzana.. ana.. afiq.. imran.. nasrul.. hakim.. ramai lg kot..
hehehe, x ingat..
aku on9 je.. sblm on9, aku da mandi dan packing bag..
time on9, aku da pkai baju baru yg aku nak sgt dan da mkn..
aku org p'tama siap dlu sblm yg lain..
mak aku sruh aku siap smlm.. ingatkan dia da siap, rupe2nye blum lg..
aku x ske kelam - kabut.. aku jenis yg relax sbb dlm otak aku, aku da setkan jadual..
so, x bole dikacau.. nnt aku pening kepala dan kelam - kabut aku dibuatnye..
da siap je.. aku gi tangkap gmbr dgn baju bru aku kat tangga..
ramai yg ingat aku jatuh dr tangga, tp sbnrnye x la..
saje aku posing yg x brape nak maut kat tangga..
tangkap gmbr sorg2.. aku self-timerkan kamera aku..
tu yg ramai org ingatkan aku jatuh tangga.. hehehe
da tangkap gmbr je, aku upload gmbr aku dlm FB dlm album bru..
lps da upload, mak aku da panggil sruh simpan barang sbb abg da balik dr tmpt keje dia utk hantar kitorg gi airport.. da smpi kat airport..
kitorg trus pegi check-in.. lps tu pegi mkn..
sblm gi mkn, aku dan kakak aku gi Starbucks.. nak beli air dan lollipop Starbucks..
mak, ayah dan adik gi mkn..
lps da byr.. ade pekerja perempuan tu panggil aku..
ingatkan ade brg aku t'tinggal kat kaunter..
rupe-rupenye...
akak tu kate kat kakak aku, "dik, ade abg ni minx no. phone kat budak yg pkai tudung tu"..
aku dan kakak aku gelak la.. lg2 la aku, biar btul..
time nak kluar kedai tu.. akak tu kate bye2.. abg yg minx no aku pun kate bye2..
aku pun balas la.. bye2 :-h
lps tu, gi mkn kat Marybrown..
kul 8.0 p.m., kitorg trus masuk dlm flight.. dlm flight, kitorg tangakp gmbr la..
time da b'lps pun kitorg still lg tangkap gmbr..
dgr lagu.. dlm phone (jgn risau, da setkan flight mode)..
time kitorg da kat udara, cuaca x brape nak baik..
takut jgak t'jad ape2 time dlm flight..
alhamdulillah, x b'laku ape2..
lps cuaca da okay, FA tu kate..
" sila matikan brg2 elektronik anda.. pkai tali pinggang anda krn kite akan mendarat x lme lg (bhs indonesia)".. mendarat kul 9.00 p.m. ..
boarding pass kul 9.30 p.m. ..
smpi2 je kat sne.. kitorg sewa teksi ke hotel..
lps smpi je.. check-in.. ltk bag.. kluar gi jln2 ke Paris Van Java..
tp da tutup.. at least dpt tgk mall-nye..
lps tu, balik hotel.. aku gi reception utk gune internet.. byr rp 10,000 (rm 3.65) per jam..
da gune je, kitorg gi tido sbb kene bangun awal..
esk nak pegi jakarta.. huhu !!!

No comments:

Post a Comment

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers