google here :)

Thursday, March 10, 2011

medical check up :O

harini aku balik awal, mula2 tu aku x nak balik sbb ade chemist sblm balik waktu sklh..

so, ni smuanya mula dari semalam lagi..
petang smlm mmg da start pening2 tp still bole bertahan lg
* saya mmg suka paksa diri ni buat kerja :P

smlm pun x pegi tuisyen sbb kepala aku ni da pegi alam fantasi, bukan alam realiti
* faham ? klw x, buat2 je la faham..
dari subuh semalam smpi la kul 1 tgh hari ni, aku x makan pun.. aku mkn biskut je yg aku bekalkan kat dlm bilik aku * bilik aku mcm dapur da..
ye laa, kakak aku x kasi aku makan, dia kate mama nak mkn.. mama kate mkn je la tp aku merajuk hati * ade ke merajuk hati ?
tu yg x mkn pape tu..
so, tad pagi aku pegi sklh, bangun pagi je mmg rasa x larat da tp apakan daya, akukan keras kepala..
tetap jgak nak pegi..


ape jad klw paksa diri ? jeng jeng jeng !
lps rehat tu, tiba2 je kepala aku berdenyut2 mcm degupan jantung
* dahsyat ni..
time tu anis dan ummi ade, diorang kene gi library..
so, anis temankan aku smpi tingkat tiga setengah je * ade plak setengahnye..
then aku masuk kelas sendiri, nak tahu cara aku jalan ?
mcm org tgh mabuk oww, haha :P

bila masuk kelas je,,,,,,,,,,,,,
trus gelap penglihatan aku, just telinga je yg okay..
aku dgr suara izni kate "mira okay x ?"
ape lagi ? aku tumbang la trus * gedebuk jatuh kat depan kelas..
mmg bnyk gila suara aku dgr..
suara nabilah la, izni la, syira la, nadiah hassan la, nadia manan la, megat la, ishh ramai gila laa, klw bole mmg satu kelas bersuara, huhu..
aku menangis sbb kepala aku GILA GILA sakit..

then aku dgr suara cikgu ogy plak, dia sruh edayu dan shira pimpin aku gi pejabat..
diorang pimpin aku smpi kat tangga je..
* sampai situ je ?
da smpi situ, aku trus pengsan :O
perhh, mmg aku rasa seluruh badan aku kene shut down * da mcm komputer plak..

lps tu..............



* mne la aku tau ape yg jad kat aku -_-
aku sedar je, tiba2 ade minyak cap kapak kat hidung, haha :P
tiba2 je tudung aku ditanggalkan -.- * aurat aku ! :O
dengan kasut aku skali pun dicabutkan, ish ishh dahsyaatt sungguh !

kat depan aku ade izni, syira, nabilah, edayu, sape lg ? x perasan sape..
yg aku dgr megat gi pejabat, nadia manan dgn nadiah hassan pun sama..
lps tu, puan banon pun ade, cikgu sharifah ayuzan pun ade, sorg lagi cikgu x tau nama dia ape..

then, edayu dan nabilah gi beli air.. puan banon sruh aku gi pejabat..
izni, nadiah hassan, nadia manan, dan syira temankan aku..
puan banon kasi aku 2 paket apollo :D tp aku makan satu je, tu pun suku je..
selebihnye aku dipaksa oleh izni utk makan, haha, x de selera nak mkn..

syira yg baik hati tolong pakaikan aku kasut, hehe :) nadia manan kasi aku kertas la, buku la utk aku tandatangan.. nadiah hassan plak sruh aku minum air milo dan mkn kuih bika.. aku mkn kuih tu secubit je, nadiah sruh makan lagi tp aku ckp dgn nada suara aku yg seksi ni, "x sedap"..
edayu, nabilah, syira, izni, nadia manan dan nadiah hassan gelak, haha..

lps tu, mama pun sampai kat sklh utk amik aku..
terkejut dia dgr aku pengsan, haha.. * sains 2 da biasa kot, haha..
ZUB ZAB ZUB ZUB ZUB, tiba kat klinik trus, buat medical check up..
doktor tau sabtu ni aku gi kem kat melaka,
so dia kasi ceramah special kat aku..

ulasan doktor ckp : viral fever, sakit tekak * tekak bengkak*, suhu badan x tentu (jap2 naik, jap2 turun) sbb suhu 38 je tapi tekak aku mmg bengkak, merah gila kaw kaw punye, dan ade lagi 2 penyakit tp x nak bgtau kat sini..
sruh makan banyak tapi seimbang, tau buat time management, tau time bila nak belajar.. klw badan da kasi signal utk stop, STOP buat pape pun..
setiap hari kene makan.. gi kem bawak ubat dan pastikan aku gi sana dgn keadaan sihat sejahtera..

paling best, mama tanya doktor tu bole ke bljr sambil dgr lagu.. sbb mama slalu nmpk aku bljr sambil dgr lagu.. doktor tu kate boleh dan bagus sgt sbb otak ade background yg bolekan otak meresap ape yg kite baca masuk dlm otak.. melainkan bljr sambil menyanyi, definitely x bole..
so doktor tu kate "awak menang, mak awak kalah" haha

the end of this post : smua pljr 5 sains 2, cikgu ogy, cikgu2 lain dan puan banon, terima kasih bantu saya :) InsyaAllah x pengsan lagi..

2 comments:

  1. you are lucky. haha, selamat kitorang nampak kau pengsan.. berat lak tu. sampai den panggil 6 orang angkat.. selamat x pakai crane angkat hang..haha, i ran upstair and downstair setel masalah mu ngan mama mu.. makan ubat tu , jgn dtg skolah if x sihat

    ReplyDelete
  2. haha, ramai gila.. btw, thanks :D

    ReplyDelete

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers