google here :)

Saturday, February 13, 2010

my story (13 feb 2010)

ari ni punye cite..
first day cuti sklh..
da cuti !! tp kene bljr jgak sbb exam da nak dekat ni..
kene buat preparation..

ari ni kene balik kampung sbb cousin aku nak kahwin..
wahh !! cousin aku yg pertama ni naik pelamin.. haha

kenangan yg x bole dilupakan ni..
nak tau x sbb ape ?

1. nak cari baju kurung dlm almari.. tiba-tiba..
meja terjatuh atas kaki aku..
waduhhh, darah !!!!

meja ?? meja tu aku gunakan utk bljr atas katil.. sng..
ble penat time bljr, trus je tido... hahaha
x la, tutup meja dlu.. then, tido la..

2. dlm kereta, time tu aku dgr lagu.. tiba2 je air mata aku keluar..
haha, x tau la sbb ape.. aku tiba2 je terfikir nak pindah sklh..

then, IM..MI................... aik !! ade la citenye.. haha

3. dtg je kenduri kahwin.. trus je mkn..
hoho, lapar !!

4. lps mkn.. aku karaoke lagu pudar-rossa.. yeah!! haha

da lme x karaoke.. since 2007 lg..
2007, aku masuk pertandingan karaoke..
juara oww !! haha, jgn main2..

time aku nyanyi.. aku dgr suara aku sendiri..
MASYA-ALLAH !! sumbang mambang..

tp ble je aku dgr suara aku kat video cam. cousin aku sorg ni..
bole tahan jgak suara aku.. hahaha

then, ade plak minah ni nyanyi..
aku buat perbandingan.. suara sape lg sedap..
aku atau minah tu ?
rupa2nye aku punye suara lg sedap.. kua kua kua

lps tu, ingatkan nak nyanyi lagu dangdut..
wooooooo !!! hahaha
lagu angkat kaki - shida..
tp x jadi sbb abg yg jad DJ tu la..
lmbt sgt kasi aku turn nak nyanyi..

da la matahari da terpacak atas kepala.. dgn panas gila gila..
dgn menunggu pengatin x smpi2 lg..
mmg x jadi la..

cehh, nyanyi jgak lagu dangdut tp x pegang mic la..
aku just nyanyi ske2 je..
siap gelek gelek lg.. depan pelamin oww..
nasib baik x de yg prasan .. pengatin pun x smpi2 lg..

5. ade plaza tol time org kahwin.. haha

ni mmg tradisi or adat org johor kot..
pengatin lelaki akan dipisahkan dgn pengatin perempuan lps tiba je dpn pagar..
then, pengatin lelaki diminta bayar kepada pihak pengatin perempuan..
mama kate, " tol masuk "
slalunye, skali je tol masuk kene bayar.. tp ni TIGA kali.. haha
dlm ati, "haihhh, bankrup la pengatin lelaki tu.. " lg2, si pengapit lelaki..
dia yg tukang bayar..
tad kat depan pagar.. lps tu, kat tempat pengatin tgk silat..
nak tgk silat pun kene bayar tol jgak ke ?
da mcm nak tgk wayang silat je.. haha
lps da abis je pengatin lelaki tgk silat..
dia nak pegi kat pelamin, pengatin perempuan da tunggu da..
tp malangnye, ade tol masuk lg la..
haha

bru cukup tiga kali.. huhu

then, da abis je tol tu.. diorg adakan abo-abo * x silap aku la..
campak2 gula2 dgn duit syiling..
klw la duit syiling tu 50 sen.. kene plak kat kepala, sedap tuuu.. haha
nasib baik x de yg kene.. haha

then, pengatin makan.. lps diorg da abis makan, tp ade bnyk lg mknan atas meja pengatin..
aku mkn smua tu smpi licin oww.. hahaha
mcm aku plak yg kahwin.. haha

lps tu, bla bla bla......
balik KL balik.. huhhh~
slmt tiba kul 7.. mlm, bkn pg.. hehe

tu je, byeee

No comments:

Post a Comment

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers