google here :)

Saturday, December 26, 2009

PMR OHH PMR !!

24 Dec 2009 (khamis), amik result PMR..
mmg berharap sgt2 dpt 5 A ke atas..
pegi sklh dan trus je amik result..
x sempat tgk sape2.. tegur pun ckp hai je..

time aku tgk result, dlm hati dgn nada yg sayu, " Ya Allah, ni la masanye aku buat ibu bapa aku bangga dgn diri aku.. bangga ada anak yg benar2 berusaha utk diri mereka.. aku ingin makbulkan hajat mereka yg tidak ade sesiapa anak mereka dpt makbulkan.. dgn sepenuh harapan, hati dan raga aku.. makbulkan la doaku Ya Allah !! kasihani la ibu bapaku.."

tetapi nasib ku agak malang pd hari tersebut.. aku melihat guruku dan trus je melihat slip resultku.. dan benar2 terkejut.. dan menitiskan air mata.. begitu juga dgn ibuku yg berada di sisiku.. melihat air matanya mengalir di pipinya.. aku lihat sahaja wajahnye yg benar2 sedih..
kerana aku hanya bole memberi mereka hanya 2 A.. aku benar2 mengharapkan sgt, teramat2 mengharapkan.. aku ingin buat ibu bapaku gembira melihat keputusanku buat pertama kali..
aku tidak prnh pun membanggakan mereka..

bila aku menatap resultku, aku berkata dlm hati, "Masya-allah !! mengapa jadi sebegini ?? inikah keputusan yg diharapkan, dihajatkan, diusahakan, dikorbankan, dimintakan, dibanggakan ?? mengapa Ya Allah ?? aku hanya mampu berkata Alhamdulillah kerana tiada C dan sekurang2nye aku ade A.. tetapi aku sudah berusaha, bekerja keras selama ini, berkorbankan masa dan diriku.. tidak tidur mlm, menghabiskan waktu tidurku dgn belajar.. sanggup tidak mkn makanan ringan, kurang mkn.. hanya kerana belajar dan buatkan ibu bapaku bangga.. sanggup tidur tgh mlm dan bangun tidur jam 3 pg, hanya utk aku mengulangkaji.. sanggup berpuasa.. hanya utk meminta keberkatan dan rahmatmu ketika peperiksaaan dan PMR.. adakah ini balasan usaha dan pengorbananku selama ini ?? mengapa usaha dan pengorbananku disia2kan ?? bagaimana aku ingin tepati 'janji 3' ku padamu ? jikan engkau tidak makbulkan hajatku ? aku akan tepati 'janji 3' jika engkau memberi aku peluang utk menyemak semula keputusan PMR aku.. "

nak ucapkan tahniah kpd rakan2 aku yg dpt straight A's :

afif (confirm dpt straight A's punye)
neena (sme jgak)
needa
faris
fairuz
danish
jannah
rasyikin
ain
(ramai lg.. x ingat sape)


da amik je result.. da ramai para aunty dan uncle aku call mak aku..
mak aku jwb panggilan diorg dgn tenang.. aku tau dia masih lg sedih..
aku tidak sengaja mendengar perbualan diorg.. aku terdengar "dia da usaha dan buat yg terbaik.. klw itu yg dia mampu, x pe la.. mmg la kite mengharap lebih dr dia.. klw tu rezeki dia, redha je.. klw buat semak semula, inya-allah bole dpt keputusan lebih baik drpd tu.."
mak aku berkata dgn menitiskan air mata.. aku benar2 sedih, mengapa Allah tidak makbulkan doa aku, terutama doa ibu bapa aku.. ape yg rakan aku buat, sama mcm aku buat.. tetapi mengapa aku tidak dpt ? ape yg aku buat, aku baca, aku hafal, aku ingat semasa PMR..
dan aku jwb dgn tenang je krn ingatan aku masih ingat smuanye.. mungkin x de rezeki aku..

keluar dr kwsn slkh, trus gi giant.. jumpe needa dgn mak dia..
lps tu msj dgn afif.. bangga gila dia.. aku da tau dia mesti bole dpt 8 A punye, klw x 7 A.. yg B tu mesti BM.. da lme kitorg belajar sme.. dr SK USJ 20, tuisyen Aunty Ani, SMK USJ 23 dan tuisyen Tropika.. lps tu dia berhenti tuisyen kat situ sblm trial.. miss dia gila2 la..
da lme jgak kitorg rapat.. x ingat da brape lme.. 9 tahun kot..
next year, klw bole nak tuisyen sme jgak dgn dia.. maybe kat kancil, taipan..
smpi kredit nak abis.. hehe



25 Dec 2009 (jumaat), aunty dtg dr KL sbb dia da lme x dtg rumah..
dia dtg bawak lollipop.. dan hadiah sbb result PMR..

mlm plak, pegi pantai jeram.. abg belanja mkn makanan laut..
2 jam tunggu makanan smpi.. perhh lme gila smpi tertidur..
bila mknan da smpi, tiga kali tmbh..

lps tu balik, on9 kejap.. chat dgn afiq.. tgk movie : another cinderella story.. dan tidur..

2 comments:

  1. sabar la mira... mungkin tak de rezeki...
    mungkin rezeki kita kat laen..
    ingat semua nya datang dari Allah..
    dan semuanya dari-Nya adalah yang terbaek...
    so..
    jgn sedey...
    anyway congrats!!
    u still got a's..

    ReplyDelete
  2. thanks kak famiera..
    insya-allah mira ingat nasihat akak

    ReplyDelete

chatting ? look at ur right and below of ur monitor :D

Open Cbox

Followers